Sexisme

Fa uns dies, ens va alertar la presència de publicitat d’un equipament esportiu de la ciutat amb un contingut clarament sexista. La publicitat en concret conté un eslògan que utilitza de manera irònica una referència a la capacitat sexual dels homes i les dones amb la frase Les dones / els homes no n’aguanteu més de tres, amb l’objectiu d’anunciar un descompte que ofereix l’equipament cada 4 mesos. Aquest eslògan, evidentment, va acompanyat de la clàssica imatge d’un home, en un cas, i una dona, en l’altre, amb cossos musculats i esculturals, que representen la imatge i cànons de bellesa imposats. Es dóna per fet, doncs, que l’objectiu d’anar al gimnàs és aconseguir aquest tipus de figura, més que per fer exercici i així mantenir uns hàbits saludables.

Al voltant d’aquesta publicitat, des de l’AUP fem dues reflexions. En primer lloc, anunciar un producte d’aquesta manera pot generar confusió sobre si el producte és el descompte o la persona que apareix en l’anunci, ja que es mercantilitza el cos de les persones – siguin homes o dones -, reforçant uns cànons de bellesa que, ja que no són realistes, poden generar frustració entre els potencials consumidors del producte (en aquest cas, un gimnàs) i també a la població en general. Per una altra banda, els dos eslògans – un dirigit al públic femení i un al públic masculí -, lluny de neutralitzar el sexisme, no fan més que contribuir a perpetuar la guerra de sexes i els tòpics sobre les capacitats (en aquest cas, sexual) d’unes persones i altres segons el seu gènere.

Per altra banda, ens va sorprendre que en aquest cartell hi aparegués, a banda del nom de l’empresa que gestiona l’equipament, el logotip de l’Ajuntament de Rubí, que tot just ahir feia públic que havia demanat a l’empresa que gestiona l’equipament la retirada de la publicitat per considerar-la sexista, al·legant que no tenia coneixement de la mateixa.

Des de l’AUP ens sumem a la demanda perquè aquest equipament retiri la publicitat sexista, i animem a tota la ciutadania a denunciar tota la publicitat que detecti amb aquest tipus de continguts. Les fotografies que ens feu arribar a través de les xarxes socials amb l’etiqueta #AssenyaloElSexisme, o a través del nostre correu electrònic (aup@auprubi.cat) les penjarem per tal de recopilar-les i obrir el debat sobre la presència del sexisme en la publicitat.

Publicitat sexista? No, gràcies!

Sí, és sexisme
Etiquetat a: