Avui la regidora de l’AUP, Betlem Cañizar Bel, ha denunciat en roda de premsa que la centraleta que atén totes les trucades que arriben de l’exterior a l’Ajuntament de la nostra ciutat porta quatre dies sense funcionar.
Aquest fet provoca que la ciutadania no es pugui posar en contacte per via telefònica amb cap dels recursos i serveis municipals, en un moment de crisi en el què d’una banda molts serveis no atenen directament al públic i, de l’altra banda, la ciutadania necessita amb més urgència el contacte amb l’administració.
L’AUP denunciem que no s’ha posat cap anunci a la web alertant de la situació, no s’ha habilitat cap telèfon mòbil alternatiu, ni s’ha avisat d’altres vies de contacte (correus-e, altres telèfons, etc.).
La situació és fruit d’un problema tècnic, però té a veure amb una centraleta obsoleta, amb una sola línia i poc manteniment, i que ja abans de la crisi era insuficient per a atendre les trucades de la ciutadania.
Cal tenir en compte, a més, que el personal de l’Ajuntament que treballa en primera línia està sobrecarregat i tensionat per l’increment de les demandes de la ciutadania ocasionades per la crisi i el funcionament parcial dels serveis durant el temps de confinament.
Es tracta, per tant, d’un problema greu i que requereix una solució immediata, o la cerca urgent d’alternatives que ja caldria haver implementat el primer dia. Un Ajuntament d’una ciutat com la nostra no pot permetre’s tenir tallada la línia de telèfon que comunica tota la població amb els serveis municipals.